lördag, maj 16, 2009

Kakan kicks **!

Allt är blandat, allt flyter på, allt går under, allt vänder upp igen... Men vissa dagar är man bara på topp!

Igår var det salsa som gällde. Kurs och en del dans, sen vidare till en liten klubb och sen vidare till en stor klubb.
Kursen gick ganska bra. Det är så intensivt att jag är helt slut och inte riktigt orkar med alla turer mot slutet. Men allt kändes bra, även om det inte var nån korreografi som man kände sig särskilt snygg av. Fick bra kontakt med flera danspartners iaf och fick dansa en del efteråt. Är tyvärr ganska vanligt att bli stående och se hur de tar en omväg fram till någon annan.
Fick mig en riktigt grym bachata också... Ojoj! Det är den mest sensuella dans jag vet. Och jag har aldrig dansat en så bra bachata som igår. Tekniskt va den grym och jag hängde med på allt, men det va inte krypa-ur-byxorna-klass på den. Men drt gör inget, för den va grym!

Hakade på min nya salsavän till en liten, trång och väldigt varm klubb där jag blev sittande... Tråkigt...
Sen vidare till stora klubben. Något slemmigt, men kul. Råkade möta instruktörerna där, men de va inte så pigga på att varken prata eller dansa med mig, de hade siktat in sig på min vän. Så kan det vara när man är lång... Och min favorit gick hem med en annan. Själv fick jag mig en massa snurrar och ett långt samtal på spanska. Svårt, men kul att försöka hitta tillbaka till språket. Och så lärde jag mig ett par grundsteg i cumbia.
Kakan behövde inte stå utan danspartners på stora klubben, bara möta blicken hos någon. Desto svårare att få en paus och få lite luft, torka upp lite svett.
Hehe!
Och så merengue - man blir så glad!!

Hittade även en gammal bekant på kursen, så nu har jag både en potentiell dejt och vän. Kakan får bestämma vid tillfälle...

Cuando bailo estoy feliz!

Tillfällets låt: Suavemente (merengue)

Inga kommentarer: