fredag, november 18, 2011

Cookie on Heartbreak tour

Ny piedestal att vingla på...
Nya ord att värja sig mot...
Mera närhet att försöka ta in...
Ny chans att komma vidare...

Men vad gör man när kroppen säger ifrån?
...när jag inte reagerar
...backar
...tappar initiativen
... önskar att det ska ta slut

På flykt från något nytt, verkligheten, mig själv...
Lämnar något efter mig, men vågar inte vända om...
Glömmer bort att tänka på konsekvenserna...
Hinner inte känna efter, landa, vara - vill bara bort!
... fast egentligen inte bort - tillbaka till något som aldrig varit
... en tanke om hur det kunde vara "om"
... en dröm om något större
... orealistiskt nonsens!

Vill komma loss! Men finner mig ständigt ståendes på samma ställe...
Trampar vatten... Fryser...

Frågan är vem jag gör mest illa?

Tillfällets låt: Coldplay - Speed of sound

Inga kommentarer: