onsdag, december 06, 2006

Förlora?

Det känns som om jag har förlorat två kamper idag:
- introduktionen av foumspel för 6:orna
- poetry slam-tävlingen

6:orna var totalt respektlösa och otrolig egocentriska. Det gick inte att få dom med sig nånstans. För det var bara en massa tjafs...
Först tjafs om vilka grupper dom var i. Sen var det jobbigt att gå till sitt klassrum. Sen tog det massa tid att möblera om. Sen tog det 10 minuter för dom att bli tysta. Sen började jag prata, varpå jag belv avbruten var tredje mening för nåt egocentriskt utlägg. Sen började jag förklara vad vi skulle göra, varpå jag blev avbruten ständigt av elever osm till och med skrek i munnen på varandra om saker som de ville berätta, som de trodde hade att göra med det som jag försökte förklara, men inte alls var relevant.
*suck*
Vi hann alltså knappt med nånting... Och jag blev så oerhört frustrerad! Och jag blev så oerhört besviken. Och så fanns det ju inte tid för att ta tag i gruppen, gå igenom gemensamma regler och förhållningssätt, flytta om dom så att dom inte tjafasr och triggar varandra.
Fan också!!
Det fanns så mycket man kunnat göra som inte hanns med...
Och jag gick därifrån och kände mig dålig...

På Rabarber ikväll var det ett hårt startfält. Och jag var sist. Dessutom nummer 11, alltså någon som inte ens stod inom det ordinarie programmet...
Det kändes inte lika bra den här gången som sist. Och jag hade inte den minsta förhoppning om att gå till duellen. Och det gjorde jag inte heller. Det gjorde däremot en man som jag tycker manifesterar bristande förmåga att uttrycka sig. Han gick dessutom till final.
Och då kände jag mig verkligen som en förlorare - för jag var ju knappast sämre än honom... men ändå måste jag ha varit det, eftersom jag fick 100 poäng mindre än honom...
*suck*

Jag har förlorat...

Tillfällets låt: Simple Plan - Welcome to my life

1 kommentar:

Anonym sa...

Kram sötast!!