söndag, december 24, 2006

Jul

Nu är det jul igen...
Konstigt. Det känns iaf lite konstigt att va här igen, trots att tiden ibland verkar gå såå långsamt...

I år blev det mammas jul. Det känns också konstigt. För min förestllning om julen är egentligen den på landet, tillsammans med alla kusinerna... Ändå vet jag att det bara inträffar vartannat år. Men det är ändå det som känts bäst, så det har fått stanna kvar i minnet.
Men det kommer ju inte heller att vara för evigt. För tiden går och alla blir vi lite större... Jag kommer inte att behålla en fast plats på deras jular så länge till. Tråkigt...

Konstigt när jag blir stor och ska skapa mina egna traditioner - bestämma hur jag vill ha det... Och tänk om det alltid kommer att bli bara jag. Då är det ju inte så svårt, för då kan jag bara bestämma att jag ska fira med min släkt. Men om det blir fler än jag då?
- Let´s not go there...

Julen ska vara glad. Men at vara här är en ständig påminnelse om nånting ledsamt. Jag fick sätta mig på golvet med vovven en stund idag - det var det enda att göra...

Ändå fortsätter tiden att gå...
Och nu är det dags för mat.
Imorgon kommer småfolket.
Måndag börjar mellandagsrean.
Lördag fyller mamma år.
Och på söndag kommer nästa stora resa - till Stockholm och vidare tillbaka till landet, för jul och nyår med pappa. - Jag trodde att det skulle vara jobbigt att erkänna för sig själv att inte ha några planer på nyår. Men det var inte så svårt, det är ju skönt att inte behöva engagera sig så mycket och ändå få träffa människor man tycker om. (såvida inte brorsan tar med sig sin tjej, för då får man ju inte se nånting alls av honom...)

God Jul, allihopa!!
Kraaaam!!

Inga kommentarer: