måndag, december 04, 2006

Pang, pang, gnissel!

Följande skrevs den 1/12:

Jag har hantverkare hemma. De ska försöka laga mitt kök, som egentligen borde ha bytts ut för ett par decennier sedan…
Den ena satte iaf upp min brandvarnare – tack för det!
Men sen skulle han fixa en låda som bara fastnar hela tiden – han hittade ett sätt att stänga den utan att den fastnade, och så var det lagat. Jag ska alltså lyfta lite och trycka den åt vänster… Hm, undrar hur det går när den är full med saker och ganska tung…
Den andra kom iaf 45 minuter för tidigt och klev rakt in i köket. Nu försöker han med våld bryta loss en trasig hylla som byggts in i städskåpet…
Efter att den första hade gått tittade han på mig och gick sedan fram till lådan – han tipsade mig om att gnida in paraffin under, så att den glider bättre.
Ingen av dom verkade särskilt sugen på att bara bygga till skenan i skåpet, så att lådan hamnar rätt från början…

Pang, pang! Ja, den verkar sitta där den sitter den där hyllan. Och det ska bli spännande att se hr han får in en ny hylla – ska den också bygas in i ett redan färdigt skåp, eller får jag vara utan den hyllan nu..?
- Antagligen det senare…
Nu kraschade det ute i köket, följt av ett ljud som av flis som träffas golvet. Aja, det är bara att plocka fram dammsugaren.

Tillfällets låt: kent - kräm

Inga kommentarer: