lördag, april 04, 2009

Vart ska man ta vägen?

Jobb, behov, trött, alkohol, ångest, gå ner i vikt, äta godis, hembesök, stress, sova, familj, lilla bror, jobb, känna sig otillräcklig, vilja vara glad, jävla sprit! jävla mig! orka, leva, önska, varför, var går gränsen? hur mycket skit kan man ta? när är man kvalificerad? ensam, vänner, ensam, ställa upp, orka, halsbränna, kramp i magen, orka, ensam, lättnad? finnas, musik, dansa, sen då? invaderad, alkoholist, sambo, orka, stress, alkoholist, annan person, gå ner i vikt, ångest, när ska man hinna träna? när ska man hinna vila? chips, Ikea, stress, shoppa, sova, ångest.

När jag blir ledsen stänger jag av. Kryper in nånstans där inuti och bara känner. Vet inte hur man kommer ut. Kan inte ge direktrespons i ångestbubblan. Jag vet bara att jag måste få skriva, måste få skriva, måste få ut något. Finns ingen att prata med. Varför är det så tyst i telefonen?

Inga kommentarer: