söndag, februari 11, 2007

Fastna?

Vad får en att fastna för andra människor? Vissa känner man ju direkt att man bara dras till... Både vänner och killar. Vad är det som drar?
Läste en fin bok för några dagar sen, där en av karaktärerna uttryckte det som att man dras till någon annan som av magnetiska fält. Fin tanke...
Jag vet i alla fall att mina bästa vänner är klart magnetiska. Jag har valt dem för att jag känt så intensivt att de är rätt. Fina e de! =)

Igår kände jag nåt igen. Eller va det mer desperation? Fin va han iaf. Men jag verkar inte ha utstrålat nånting, för han förblev onåbar och opåverkad.
Däremot verkade jag helt ofrivilligt agera magnetiskt på någon annan... Varför kan man inte få välja?
Har idag haft en lång sms-konversation med nån som jag vill inbilla mig själv att jag har valt.
Och nu plötsligt fick jag ett sms från fredagskillen - konstigt! Jag vet inte vad jag kan ha gjort för intryck på honom, men tydligen var det både bra och starkt...

Ibland är det ändå lättast att inte välja, att bara flyta med. Att slippa säga nej och ta konflikt. Men det där börjar släppa. Jag blir allt mer benägen att hävda sånt som är jag. Och det känns bra!

Nu börjar snart en ny vecka. Det känns som om tiden går väldigt fort... Och aldrig tar stressen slut. Kanske är det jag som bidrar till stressen med alla dessa prestationskrav, men den finns där ändå. Och alla dessa problem som den tar med sig.
Aja, jag får väl koppla bort med den enorma disken som jag har samlat på mig. Och så har jag ju Inger imorgon bitti. Tråkigt bara att jag inte kan berätta för henne om min förbättrade förmåga till självbevarelsedrift, för då måste hon ju får veta om fredagskillen. *oups*

Liksom tiden aldrig tar en paus tar inte livet det heller... Alltid får man nya prövningar, nytt att bearbeta. Jag vet att jag har tagit upp det här förut, men ibland känns det orättvist. Liksom att vissa problemmoment aldrig upphör, dem måste man leva med.
Det är ju prövningar och problem som formar och utvecklar oss, utan dem vore vi inte desamma. Men frågan är om vi skulle välja att vara utan problemen..?

Tillfällets låt: Toad the wet sprocket - Walk on the ocean

Inga kommentarer: