söndag, februari 04, 2007

Ge mig ledigt!

I det här landet har man rätt till X antal veckors semester. Som student har man sommarlov. Resten av året är konstant jobb. Och det är omöjligt att inte ta med sig jobbet hem...
Ja, jag vet att jag har sagt det här förut, men det börjar verkligen bli påfrestande för mig. Särskilt om man har den där prestationsångesten som är bosatt nånstans här inne... Då vet jag ju att jag alltid kan göra mer än jag faktiskt gör...
Så nu sitter jag här och veeet att jag skulle kunna och borde läsa om Nakkens bok, men det händer bara inte. Och jag veeet att jag borde skriva ihop nåt av allt det andra jag har läst, som jag för övrigt kan läsa mer av, men det händer inte heller...
Däremot måste jag skriva i Inger-boken!

Är bara så trött... Jagar efter ett mål som ständigt växer sig större och ökar hastigheten bort från mig. När målet väl låtit sig infångas, har nästa redan hunnit få ett långt försprång... Det är som en sån där mardröm där man springer och springer, men aldrig kommer någon vart.
God natt!

Tillfällets låt: Lisa Miskovsky - A brand new day

Inga kommentarer: