lördag, maj 19, 2007

Jag måste skaffa en bil!

Jag har nu nått gränsen för vad jag kan klara av med kommunala fortskaffninfsmedel..!
Alltid är det nåt som inte funkar eller stör. Dessutom är jag ganska övertygad om att det är en stor anledning till att jag ständigt åker på förkylningar.

Men, inte minst, så råkar man alltid ut för de där j-vla störande momenten.
Idag tog jag tåget hem från Dalarna. Jag valde plats i tåget, för att slippa sitta i den mardrömslika familjevagnen. Istället fick jag en småbarnsfamilj på andra sidan gången... *aaargh* Jag blir galen! Särskilt som jag inte kunde lyssna på musik, för jag hade glömt mp3´n och halva Dalarna befinner sig i radioskugga..!!!

På vägen mellan tåget och t-banan passerar jag en man som har ett par stora blomblad i plast instuckna i ett pannband. Då påminns jag starkt om hur befriad jag har varit från alla Stockholms original de senaste dagarna.
I vilket fall måste mannen ha ändrat sig, för plötsligt dyker han in genom dörrarna precis innan mitt tåg ska gå. Sen sitter han där och skanderar att allt är skit, att någon är ute efter honom och att alla ska akta sig. *suck* Varför kan inte samhället ta hand om alla psykiskt sjuka och missbrukande, så de slipper besvära trötta människor som jag...

Åh, jag är bara så trött!!

Men något positivt iaf...
Jag blev inspanad på vägen hem av en kille som bor längre bort på samma gata. *!* Spännande!

Tillfällets låt: Vill ju ha med hela Bo Kaspers konsert, som sändes på P4 Live idag!

Inga kommentarer: