söndag, mars 11, 2007

Grym

I natt blev jag väckt av att mobilen ringde klockan halv 3. *wiiiee* *not*
Det var en full/dryg/kåt jävel, ja, välj vad du vill. Samtalet var iaf oönskat.
Jag säger att han inte får komma hem till mig och att jag inte ens är hemma. Han insisterar på att komma ändå och jag protesterar. Då kommer det...
- Ja, jag stod här på balkongen och tittade på Karlavagnen. Och så tänkte jag att jag skulle ringa till Veronika.
- Men du, jag heter inte Veronika.
- Nähä, men vad heter du då?
- Minns du inte det?
- Men det var väl du som bodde i Bagarmossen?
- Nej, jag bor inte i Bagarmossen
- Men du måste säga vad du heter, för annars kommer jag råka ringa dig igen ju.
- Du får kolla upp vem jag är i din samtalslista. Hejdå!
- Jaha, då får jag väl ringa nåra andra då. ... Fast det där da jag ju bara för att verka cool.
Såna där samtal får en verkligen att känna sig speciell, särskilt som man blivit väckt och som inkräktaren i ens liv är jobbigt full.
Men det är ändå lite gulligt att han är så osäker att han mitt i ett samtal kan kommentera sig själv som dum och jobbig och be en att glömma allt han sagt och ge honom en ny chans. (Nej, det är inte medtaget här ovan.) Eller så är det bara nån sorts känsla av att vilja ta hand om...
Här någonstans skyndade jag mig att stänga av mobilen, för att eliminera risken att få fler dryga samtal.

Imorse hittade jag 3 sms i telefonen, som alla skickats strax efter 4.
I #1 förklarar han att han vara vill ha sex med mig.
I #2 flikar han in att en söndag eftermiddag också går bra.
I #3 vill han att jag ska ringa och han lovar att han är villig när jag än ringer.
Herregud! Hur desperat får man bli?! Det var tydligen sant som han antydde, att han inte hade några andra att ringa.

Varför råkar jag alltid ut för såna här idioter?!
Jag läste i en krönika i nån av gratistidningarna att tjejer som ständigt råkar ut för "fel" killar värderar inte sig själva tillräckligt högt för att välja de bra killarna.
Kanske är jag en sån...

I vilket fall skulle jag ju komma till slutet på historien, där jag är grym, sätter gränser och inte alls är så dålig på att säga nej som jag brukar.
Jag svarade på hans sms genom att författa ett eget som innehöll ironi, ett hån, ilsken gränssättning och en uppmaning om att inte ringa mig på nätterna. Så idag var jag grym!!

Tillfällets låt: Anouk - Nobody´s wife

Inga kommentarer: