söndag, mars 25, 2007

Kollo!!

Kollo e coolt!
Men framför allt så ger det mig en så skön känsla! =)

Jag var jättenervös... Hela helgen har jag varit på kollokurs på Barnens ö, på min gamla favoritgård. Nostalgitripp!

Kollo ger en skön känsla av gemenskap, galenskap, att allt är ok, att det viktigaste är att ha kul! Och den här helgen har den känslan förmedlats av nästan 50 personer!

Idag har jag svävat och studsat om vartannat. Och det häftigaste är att alla verkar ha blivit påverkade på samma sätt.

Jag var en i en grupp om 12, vi skulle uträtta stordåd och ingenting alls. Underbara personer! Och jag fick äran att bli lyssnad på, så dom gick med på kärleksrundan och kärleksbombningen.
- På bredbar skånska fick jag veta att jag är bra på att ställa intelligenta frågor, att på ett respektfullt sätt vända på andras resonemang.
- På ett rättframt, militärt sätt, som ändå är mjukt får jag veta att jag är ett glädjepaket (eller nåt liknande, det steg mig åt huvudet och blackoutade vad han hade sagt).
11 fina, och så jag...

Stod och packade ihop mina saker imorse, när jag tittade ut genom fönstret och såg två personer springa ikapp över fotbollsplanen, ner mot vattnet.
Haha! Gissa vem som genast for ut genom dörren och studsade ner mot vattnet..? Mera nostalgitripp! =)

Så jag har gått en kurs. Men jag kommer ändå inte få nåt jobb inom stiftelsen. Tråkigt, för nu är jag verkligen sugen på att jobba inom stiftelsen. I vilket fall har jag ändå haft väldigt roligt under helgen! Och så blir jag säkert inte utan jobb ändå =)

Tillfällets låt: Mary J. Blige & U2 - One

Inga kommentarer: