lördag, mars 10, 2007

Mörkt!

Igår hade jag och brorsan oförskämt roligt på Improvisationsteatern. Det var ju extra kul att visa honom nåt nytt också. Och så var det såå skänt att han ställde in planerna med sin tjej för att för en gångs skull träffa Bara mig.

Sen när jag kom hem var det mörkt. Och mörkret bestod. Ändå tills kvart över 1, då jourmontören äntligen infann sig och fixade en säkring i källaren. Under tiden satt jag nervöst och väntade med hela lägenheten upplyst av stearinljus och en ficklampa till läsning.
Lite paranoid var jag nog också... Fick för mig att eftersom det var typ bara min lägenhet som elen inte funkade i, så var det kanske min granne som sabbat nån ledning eller nåt.
Jag tror nog att jag måste skaffa mig en gammaldags telefon, för min bärbara funkade ju inte när strömmen gick. Och mobilen fanns det inte tillräckligt med pengar kvar på, för att kunna ringa jouren och sitta i telefonkö... Som tur är finns ju då mammor och bonuspappor som man kan ringa nästan gratis till och som gärna lånar ut en telefon.
Tänk om jag inte hade haft dem..? Då hade jag fått vänta tills morgonen innan jag kunnat köpa påfyllning till mobilen, och vid det laget hade nog allt i kylen och frysen hunnit bli förstört...


Runt halv 2 kunde jag äntligen somna för natten. Skönt att jag inte hade bokat in mig på jobb idag, för det hade inte gått.
Istället har jag varit på Ikea med mamma och lillebror. Hittade en massa saker som jag inte vill leva utan, tänk va!

*suck* är liiite trött... Ska försöka sova lite innan det är dags att ära nybakade semlor. Ja, jag har bakat idag också =)

Tillfällets låt: Andreas Johnson - The games we play

Inga kommentarer: