söndag, augusti 05, 2007

En nära-barn-upplevelse...

I helgen har jag varit i Dalarna. Det råkade sammanfalla med att mamma skulle vara barnvakt åt min bonussyrras två barn.
Fullt ös! Ja, men det gick rätt bra. Jag är ju en rätt bestämd barnvägarare. Men efter en sån här helg skulle även en gråsten börja mjukna...
- lässtund på en filt i gräset med en flicka som hoppar runt på mitt ena ben medan den andra kurar in sig under min arm
- lilltjejen somnar för ovanlighetens skull utan protest bredvid mig på soffan
- lilltjejen somnar i bilen när vi ska lämna tillbaka dem. Hon vaknar när jag lyfter ut henne ur bilen, men återgår till att sova mot min axel
Ojoj! Jo, jag har sagt till mig själv att om jag bara kunde bli garanterad en sån här unge så skulle jag nog vilja beställa en...

Tillfällets låt: By Heart - If I turn around

Inga kommentarer: