måndag, augusti 27, 2007

Bra blir dålig

Imorse blev det kramkalas i skolan! *wiiee*
Och jag fick träffa Essi igen - det har gått en hel sommar, konstigt...

Så satte skolan igång. Rivstart på en gång! Uppgifter, datum, kursupplägg, uppsatsämnen, handledare - vadå, är ni inte klara än?
Panik! - Nej, inte än... Kom på att man nog hinner med uppgifterna ändå och att uppsatsämne nog ger sig sen nån gång. Det är ju 10 veckor, kom igen!

Sen sjöng vi två låtar med kören i aulan. Det var det gräsligaste vi har gjort, men vi skrattade åt det efteråt. =P

När jag kom hem slocknade jag, fast det bara varit halvdag i skolan.
Sen ringde jag chefen och frågade om jag fick komma tillbaka och om det fanns några jobb. Jag blev inbokad på ett par pass och hon öste lite smicker över mig - det kändes bra.

Tyvärr hade jag bokat tvättid idag. Eller inte så illa egentligen, eftersom det här råkar vara enda lediga kvällen i veckan. Men tvätta är ändå tråkigt! Och det är extra tråkigt när det vita blir missfärgat (så det ser skitigt ut) och nrä favorittröjan går sönder... (Jag ska nog ha begravning snart.)
Och, såklart, så blev inte allt torrt. Men det var färre saker än vanligt som var blöta, så det var snabbt gjort att hänga upp dom.
Men dagen var ändå förstörd - från det positiva hoppa, studsa imorse sjönk jag till sitta-och-tycka-synd-om-nivå.

Sen vände det en stund. Den fantastiska A var online på MSN och vi delade på en solnedgång bl.a. Och så ringde M. Jag skrattade, tog hand om sista tvätten och pladdrade på.
Men nånstans mitt i allt pladder sa jag nåt väldigt dumt. (Det är bättre att vara tyst, så ge fan i att lura ur mig saker!) Så han blev ledsen och la på.
Förstår bara inte hur jag ska kunna sova med en klump i magen... Jag hatar verkligen att göra andra illa. Jag har ju precis lärt mig att börja säga nej, så varför kan jag inte bara vara tyst?
Jag vet faktiskt inte riktigt vad av det jag sa som va fel, men ont gjorde det, och det va mitt fel... Och klumpen ligger där och skaver.

Borde försöka tänka på nåt annat. Dessutom borde jag plugga, så det ska jag nog försöka med.
God natt!

Tillfällets låt: Håkan - Nu kan du få mig så lätt

Inga kommentarer: