söndag, april 01, 2007

Inga skämt idag

Nej, jag har inte blivit ett dugg lurad. Bara väldigt låg - tråkigt efter den toppenvecka som varit...

Ibland kan jag bli så trött på andra människor, särskilt de som totalsänker allt som har med positiv energi att göra. Man hoppar på dem, superpepp, och de vänder sig om, inte ett leende och häver ur sig nåt elände.
- Varför inte ta vara på och förvalta glädjen?
Ok, man kanske inte alltid orkar, men affekter smittar ofta, och vissa kan inte vara motståndare för evigt...
Så den här helgen har varit riktigt vidrig!
- Sänkta klasskompisar i fredags
- En mamma som aldrig kan tala väl om någon, inte ens sin partner
- En riktig surkärring till kollega
- Ytterligare en kollega som inte ens bevärdigade sig att se på mig när vi pratade

Nej, de ska inte få förstöra allt. Men ibland önskar jag verkligen att få komma ur snacka-skit-träsket. Även om det är rätt skönt att få trycka ner någon annan för stunden, så är det ju inte direkt något som räcker i längden, som man kan minnas med glädje.

Jag vill ju bara vara glad, sprida det och få det tillbaka... Skapa goda spiraler, glömma allt som gör ont och mest bara kramas...

Kram!

Tillfällets låt: Andreas Johnson - A little bit of love

Inga kommentarer: