söndag, juni 17, 2007

"Ska vi gå hem till mig och dricka te?"

Så billigt!

Igår var jag bjuden hem till en väldigt trevlig kollega. Hans tjej från Peru fyllde år. (Så jag hann säga 3 meningar på spanska till henne under kvällen/natten.)
Det blev en hel massa folk, järnet med ballonger, ett par ungar och ett extra flak öl.
Jag och T hittade en vän att adoptera. Och jag fick ragg, mer eller mindre frivilligt...

Jag och nya vännen C följde med T till bussen. När vi kom tillbaka passade jag på att stanna ute en stund och ringa N... Då hade tydligen ragget dragit C åt sidan och frågat ut henne om mig.
Och så fort jag kom in igen fivk jag frågan: "Ska vi gå och kolla in min tomatodling?"
- Haha! Jo, han va bara ute efter sex ändå...
Full som jag var kollade jag faktiskt in tomaterna, sen fick jag slingra mig järnet... Han gav upp och vi skulle gå tillbaka. På väg ut från toaletten hör jag hur han har ringt upp nån annan på en gång. Jag fick ett kort "hejdå, vi ses på skolan i höst" och ett påstående om att festen var slut, istället för sällskap tillbaka.
Så jag knallade tillbaka och fann att nästan alla var kvar =)

Gissa hur billig jag kände mig efter det där..?
Men nåt som känsn värre är att jag faktiskt hade frågat honom om det inte bara var en ny variant på "dricka te". Och det hade han förnekat!

Tillfällets låt: NB - Soulmate

Inga kommentarer: