måndag, oktober 23, 2006

Bortkastat?

Ja, iaf om man ska tro ca 50 % av de jag har omkring mig.
Idag fick jag återingen höra beklagandet över att jag kastar bort min potential på att göra sånt som ligger under min nivå.
Varför måste jag bli framstående forskare eller statsminister?
Varför räcker det inte med att göra det man brinner för så bra som möjligt..?
Varför är det inte nog att bara göra ett bra jobb, som alla andra?

Och vad är det som säger att man inte behöver vara lika smart i vissa jobb?
Och vad är det för sätt att först kalla mig intelligtent, och sen klanka ner på mina val, som borde vara grundade på tidigare nämnda tankeförmåga?!

"Om jag var som du, så skulle jag..." - Ja, vad skulle du göra då? Kanske inse att det rä just det här som är rätt just nu.
Och en kapacitet försvinner ju inte bara för att jag blir lite äldre - jag akn göra precis vad jag vill, ständigt i livet!

Det här beslutet är mitt, och mitt liv är bara bortkastat om jag själv bestämmer att det är det. För jag har valt något som jag tror på, något som jag tror att jag kan göra bra.
Jag vill göra skillnad, precis det som ovan nämnda 50 % också vill att jag ska göra. Men jag vill göra skillnad på mina villkor - instant responding. Det är det jag lever av, och det funkar inte på det sättet som ni vill...

Ego!!

Tillfällets låt: Coldplay - Talk

Inga kommentarer: