tisdag, oktober 10, 2006

Ur funktion

Ja, det kanske jag är...
Eller kanske inte. En sak är säker iaf - bredbandsmodemet lider av en allvarlig kronisk sjukdom, som övergår i aktiv fas med jämna mellanrum...
Sånt där är irriterande - det stör min kreativitet.

Nu är jag igång iaf.

En sak jag har funderat på de senaste dagarna är talanger. Alla verkar ha nån särskild sak som de kan lite extraordinärt bra. Men jag kan inte komma på vad min talang är...
Jag skulle vilja vara bra på så många saker... Men ständigt inser jag att ok, jag kan vara ok eller ganska bra, men inte sådär extraordinärt. Det är trist...
Jag skulle vilja nischa mitt liv, bli extremt exhibotionstisk i min identitet - det vore häftigt. Iaf tror jag det. Men innerst inne vet jag att jag aldrig mer skulle få ha känslan av lugn och ro som man får när man får vara ifred och ha sitt eget sätt...
Men nej, jag tänker ändå inte erkänna att det kanske är bättre utan den där extraordinära talangen, för jag Vill Ha Den!

Långa dagar nu...
Vet inte riktigt var jag gör av tiden. Jag tror inte att det är så bra för mig med oregelbundenheten heller. Iofs är det bra för energin och humöret med ständiga förändringar och att hålla sig igång hela tiden. Men det är inte bra för orken och kroppen.

Idag fick jag höra att det såg ut som om livet varit gott mot mig... Ja, så kan det gå när man inte kan låta bli kakorna... Och typ direkt efter skaffade jag mig lite mera godis, för det var jag ju helt klart värd, eftersom uttalandet hade gett mig ångest... Dessutom var jag hungrig... Ja, jag verkar göra allt rädd numera - både tröst- och okynnesätning... *suck*

Idag har jag både jobbat, varit på studiebesök och varit på praktiken...
På vägen hem fick jag erfara att pendeltågen tenderar att gå mer Aldrig än Ofta... Så jag kom hem vääldigt sent... *suck*
Till och med jobbet var segt idag - ingen av oss hade energi. Men vi hade väldigt trevliga sköterskor till vår hjälp idag. Så jag får hoppas att de dyker upp imorn kväll när jag kommer också...
Känner att jag har svårt att hinna med allt jag vill.
Känner också att nånting på praktiken får mig att ifrågasätta dess relevans och min egen insats... Eller kanske är det bara jag som är skoltrött... Kanske behöver jag bara få sova ordentligt...

Aja, det är nog dags att fokusera på bra-bloggen, så jag får nånting idag. Sömn däremot kan jag bara glömma den här veckan...

Sov gott du som kan iaf!

Tillfällets låt: Bomfunk MC´s - Freestyler
(nostalgi!)

Inga kommentarer: