måndag, oktober 30, 2006

Utelåst

Lillbrorsan är hemma på permis.
Och av nån anledning är han här med flickvännen, istället för i Farsta eller hos henne, dör de kan va helt ensamma...

Jag är trött...
Somnade i soffan framför CSI.

Kravlar mig upp ur soffan för att göra mig i ordning och sova, medan tröttheten fortfarande sitter i.
Tar tag i handtaget till toaletten - låst!

Inne där är lillbrorsan och hans flickvän + ett bubbelbadkar. Och såklart min tandborste...
Jag är utelåst från att kunna utöva mina dagliga rutiner och fortgå med mitt liv.
Det är stunder som denna som jag verkligen känner att det ska bli skönt att flytta och få göra saker på mitt sätt.
Blir så trött på människor som inte kan ta hänsyn till andra; till deras rutiner och livsrum, andrum...

Och nu gick tv´n med tillhörande sub igång på megahög volym...

Och jag är utelåst från mitt liv - allt för långt ifr¨n att knöla in öronpropparna...

God natt!

Tillfällets låt: James Blunt - High