fredag, oktober 06, 2006

Hårövergrepp

Fick för mig att jag var tvungen att bli av med mitt allt för långa hår idag.
Och av med det blev jag allt...
Hoppade in i stolen hos en billig frisör i Handen - ajaj! Hon va lika dyr som hon va kompetent...

Vi fick aldrig nån bra kommunikation, ingenf örstod den andre fullt ut.
Först ville hon inte korta håret i nacken, för då skulle det bli en killfrisyr. Men jag vill ha det kort!
Sen frågade jag om hon skulle tunna ur håret lite. Visst, sa hon och blåste håret torrt... Sen fårgade jag samma sak igen. Och då sa hon att det kunde hon ju göra - hon hade inte förstått mig första gången... Och nu började hon klippa i det torra, uppfönade håret!!
Mitt i denna katastrof dyker hennes chef upp och ber henne blöta ner håret och göra det ordentligt. Hon bara fortsätter... Så han ta ifrån henne saxen och sprayar ner mitt hår med vatten och börjar demonstrativt tunna ur det ännu mer.
- Tunnar du ur det så här varje gång du klipper dig, fårgar hon mig spydigt...

Ajaj! Jag ska aldrig mer lita på att en frisör vet vad hon/han gör!!
Jag förutsatte att hon fattade att jag bara ville ha lite lättare hår, så det är lättare att fixa till. Samt att hon visste hur hon skulle få till det.
Nej, inget av det där funkade! Så nu sitter jag här och fingrar på stubben som är dold invid hårbotten - resultatet av den bärsärkagången med urtunnigssaxen...

Aja, det är bara till att vänta på att det växer ut. Och aldrig, ALDRIG mer klippa sig där!!

Nämnde jag förresten att det i salongen fanns 3 totalt overksamma människor, som mest iakttog vad frisören gjorde. En av dem var placerad rakt bakom mig och stirrade åt mitt håll hela tiden (jag såg honom i spegeln). Läskigt!!

Hm, jag ska nog inte klippa mig alls på ett tag...
Jag fick det iaf ganska flikigt - för det är väldigt ojämnt klippt...

God natt!
(ska rufsa ner mig i kudden med min nya frisyr...)

Ingen låt idag - jag känner mig bara avskalad och illa behandlad...
- Tänk om jag kunde lära mig att stå på mig..!

Inga kommentarer: