söndag, oktober 01, 2006

”Om du inte ska hjälpa till, så behöver du inte vara här inne.”
- Aja, det är väl ändå inte mitt fel att du inte vill göra ditt jobb, utan förväntar dig att jag ska göra det åt dig…
Men jag sa ju inte det där, jag bara tog emot alla små antydningar om att jag ju inte gjorde mitt jobb…
Men jag vet också att de inte hade klarat det utan mig, iaf inte på ett värdigt och kompetent sätt. För efter deras omvårdnad hade det nog inte funnits så mycket glädje och liv kvar i den som de är totalt oförmögna att kommunicera och agera pedagogiskt gentemot… Sorgligt, men sant.

Aja… Jag tycker bara att det är så jobbigt när nån påstår att jag inte kan göra eller att jag helt enkelt inte gör mitt jobb. Jag kan inte komma ifrån att det berör mig…

Jag fick iaf ett tillfälle att träffa honom, och det var helt underbart att se hur han stundtals lyste upp. Så idag har jag fyllt på kärleksdepån ytterligare lite. =)

Tyvärr har bredbandet dött, så bloggen är något försenad…
Men Jocke Berg menar att vi kan ”vänta tills imorgon…” Så då är det väl så.
Dags att sova! =)

Tillfällets låt: se ovan =P

Inga kommentarer: