söndag, oktober 08, 2006

Det är inte lätt

Det är inte lätt att hitta rätt... Blev påmind om den idag. Fick ett fint litet infomail av självaste GangBang-mannen. Kul att dom sparar e-postadresserna från tidigare år. Det stod iaf att de såg fram emot mig i år. Tur för dom då att jag redan har anmält mig =P Tyvärr kan jag inte vara med de närmaste 5 veckorna iaf, men sen så... Och jag har ju min nya text - kommer inte längre med den bara. Och enligt reglerna ska man vara beredd att läsa två texter egentligen. Så jag får väl fila på en till. Men det viktigaste av allt - jag måste komma på ett bra sätt att framföra dom...

Och så helgen... Fortfarande inte lätt att hitta rätt. Har känt mig så mitt emellan, som allt och ingenting. Svårt att veta vad jag ska göra och inte. Och plötsligt är man i vägen utan att veta om det, eftersom jag inte kan läsa tankar eller förutsätta allt. Jag är inne i någon annans "livsverk", så det här är känsligt. Och jag gör allt för att inte trampa nån på tårna. Men... Ibland känner jag ändå att jag hamnat/gör/säger/känner helt fel...
Gruppen känns otroligt svår också. Jag är nog inte tillräckligt förort för den här uppgiften... Aja, jag får väl köra på det som (jag tror) är jag. - Håll andan och hoppa! Och gillar dom det inte så är det ju egentligen deras problem. Det är bara det att det går ut över mig.
Bokstavsbarn är också svårt. Det blir en extra faktor utöver allt det där med förort, tjejer, hormoner, tonår, utveckling, killproblem o.s.v...
Vad är det jag gör egentligen..?
Nej, jag ska nog hitta nån relativt trygg och grabba tag i den - hålla i mig och hoppas att fartvinden inte blåser bort mig... Men hur vet jag om jag valt rätt? Jag får bara en chans, min chans. Och jag har aldrig gjort det här förut, jag vet verkligen inte. Jag kanske skulle behöva bekräfta alla åldersfördomarna och ta en paus, mogna lite, skaffa lite annan erfarenhet, bli mer klar med mig själv... Jag vet inte... Inte längre så s-s-s-äker...

Det är inte lätt att hitta rätt...
Mm, orden känns ganska rätt i munnen iaf...

Tillfällets låt: Oasis - Whatever

Inga kommentarer: