onsdag, september 06, 2006

Bostad...

Ja, jag har nånstans att bo och jag trivs väldigt bra. Men ibland är det inte så enkelt...
Och när jag ligger här och skriver så känner jag allt mer att det vore skönt att slippa grabbskrik, fotboll (inklusive stinkande träningskläder) och audiofiler...

Idag har jag iaf tittat på en lägenhet (liksom igår). Dagens lägenhet var jättefin! Men så låg den ju i Bandhagen... Och inte lagom nära t-banan enligt mig rygg... Men, det vore väl inte helt fel att bo där. Det var bostadsrättskänsla över området. Och så va den ju fin! Det är barad et här med Bandhagen...
Aja, jag får väl tacka ja, så får vi seee...

Men det kan vara himla kul att bo hemma också. Som idag: Eva har ställt fram nybakade bullar. Och jag funderar lite över gasspisen i dagens lägenhet. Gasspisar är bland det läskigaste jag vet. Och det säger jag.
- Va? Rullstol? säger Jocke... Helt borta, men kul! Och jag frågar om det går lätt att byta ut mot en vanlig. Inte lätt, men det ska gå. Vad bra. Såvad är det då för gas som är i? Det vet vi inte. Det spekuleras kring gasol och butan.
- Vet du det, Angelica?
- Rullstolsgas, kontrar jag. Vilket genast urartar i skratt och svengelska:
- Wheelchair-gase!!!

Ja, såhär kul ha vi hemma hos mig en lill-lördag som denna ;-P

Nu ska jag sova inför den här veckans sista arbetsdag. Sen åker jag ut på landet. Såå sköönt! =)
God natt!

Tillfällets låt: Damien Rice - Cannonball

Inga kommentarer: