söndag, september 17, 2006

Helg

Ja, nu är det ju helg. Så vad gör man?
Hundpromenad... Och sen då?

Jag gick och tränade. Halvvägs till hallen kom jag på att jag inte var säker på när passet började, och jag kunde i princip redan ha missat det... Det var ganska stressande. Och som om inte det var nog var det två småkillar som spelade fotboll i korridoren där jag satt och väntade på att passet skulle börja. Och de hade ju inte direkt kontroll på bollen. Jag som bara ville ha en lugn helg...

Passade på att rösta på vägen hem. Känns så konstigt att komma tillbaka till sin gamla skola och att träffa massa folk man känner igen. Halvvägs hem från vallokalen upptäcker jag att jag haft något äckligt framtill på mina byxor... Inte riktigt min dag kanske!
Hem och zappa + äta. Lagade massa mat - kändes riktigt lyxigt för att vara bara till mig... Sen var jag duktigt och fryste in köttfärsen i portioner - för jag vill ju göra olika saker med dom olika bitarna. Men egentligen är det ju bara en ursäkt för att jag ska få äta tzatsiki eller yoghurtdressing! =P

Men sen somnade jag - borde ha gått ut på nästa hundpromenad. Så jag släpade mig upp ur soffan och tog med henne ut. Självklart var det en tant med två små terriers i ena änden av sträckan där jag brukar låta henne springa lös, så då var jag tvungen att ha henne kopplad. Överlag känns hon ganska jobbig just nu, drar och vill inte riktigt lyssna... Aja, det beror säkert på att hon ska löpa snart, och vem blir inte lite jobbig då..?

Aja, nu har jag iaf hunnit trycka i mig en del onyttigheter, för att kompensera att jag faktiskt kom iväg och tränade idag. För ursäkta mig med att jag komemr att röra på mig regelbundet de närmaste dagarna. Hm, det blir alltid en massa onyttigt när jag hälsar på mamma - hon har alltid en massa skit att stoppa i sig. Aja, jag komemr iaf inte att ha råd med sånt framöver... Men jag har iaf lyckats hålla formen någorlunda. De blåa pillrena var förrädiska, fåg hoppas att mian nya aprikostonade är bättre på att inte binda vätska...

Appropå att stoppa i sig en massa skit, så e vovven helt manisk på godis just nu - det e det enda hon vill, och hon ber verkligen om det... *suck*

Nej, nu ska jag nog ta och zappa lite. Iofs borde jag nog skriva ut ett observationsreferat till praktiken - får se om jag orkar vara duktig...

Tillfällets låt: Evanescence - My Immortal

Inga kommentarer: