söndag, september 10, 2006

Är du störd?

Jag har connectat lite med mellangrabben.
Plötsligt kommer han insläntrandes i mitt rum – ska inte störa, men vill ändå något väldigt viktigt… Han vill ha hjälp med sina läxor.
- Det va fint! =) Han kom till mig ju. Iofs inte först, men det var till mig han kom.
Så experten satte igång med att sätta honom i arbete. Och resultated blev insändaren ”Är du störd?” =P

Kvällen avslutades med film i familjegemenskapen. Men först måste DVD-spelaren tömmas. Och fodralet till den gamla skivan låg ”on the board”.
Ännu lite mer internt blev det när min audiofil till pappa måste ha extra bas på när han tittar på film. – Jag ska då aldrig träffa nån audiofil!

Helgen tillbringades på landet. Jag skulle ta det lite lugnt. Men det kan ändå vara väldigt ansträngande att tillbringa en massa tid med äldre människor. Och så har jag sovit dåligt – så mycket för den vilan…
Men det var väl desto viktigare att ge dem lite kvalitetstid. Det finns alltid nåt som är viktigare än att vila… Alltid nån som behöver nåt – och om inte annat kan jag ju alltid jobba lite extra – nån som behöver nåt, som sagt.

Tillfällets låt: Andreas Johnson - Sing for me

Inga kommentarer: