fredag, november 10, 2006

Hustomten Kakan till Er tjänst...

Är det så..?

Idag fick jag höra att jag var "huslig", som om jag inte alltid vore det.
Höjden av huslighet är väl när en av ens närmsta vänner påpekar för en snygging att jag är "husmoderlig"...
Vad hände med det där med att sälja in sina vänner som världens coolaste..? För hur coolt är det att vara bra på att baka och pyssla..?
Och hur ofta är det man vill ha stämpeln som den trygga husfrun som går att trampa på, bara man tar ett kliv innanför dörren..? Dessutom är den bilden väldigt motsägelsefull mot allt det andra, som jag iaf tror att, jag utstrålar. Och vad ska man då tro? Att jag låtsas eller att min vän ljuger? För hur ofta kan man inse att människor är mångfacetterade och otroligt ambivalenta?
Men å andra sidan så vill jag nog inte ha nån som inte kan se och förstå min ambivalens..!!

Jag svarade iaf min skeptiska vän att jag är värsta hustomten.
Ja, vad ska jag annars säga..? För jag är ju lite huslig...
Men då säger han att jag säkert har "motsvarande kvalitetsgrad på många andra områden också"... Och utan att förklara vad..!!!

Ja, så här sitter hustomten Kakan, som - inte att förglömma - har samma kvalitetnivå på onämnda andra saker =P

Hm, jag kanske ska baka lite bullar imorn... *mm*
Men du får inte smaka! =P

Tillfällets låt: Dixie chicks - Not ready to make nice

Inga kommentarer: