torsdag, november 30, 2006

Mat!

Nu har jag ägnat min kväll åt att laga mat.
- Har jag inget vettigare för mig..?
- Nej, inte just nu. Jag skulle kunna sätta mig och plugga, men kände att jag kommer bara oroa mig för hur jag ska göra med maten i helgen. Och visst, jag kan ju ta med mig snabbnudlar till jobbet. Det går ju, men det är inte så kul. Så jag passade på nu när jag ändå hade lite tid =)
Fyi: Det blev myntakyckling och köttfärssås med svamp. Jag kan ju alltid frysa det, om jag nu absolut vill ha snabbnudlar på lördag.

Appropå mat, så var det matlagningsgrupp idag. Jag skulle inte hinna med det, eftersom jag hade rådslag inbokat. Men det blev klart jättesnabbt, så jag hade hunnit gå på den gruppen. Men jag fick aldrig tag i min handledare, så jag åkte hem istället. Skulle handla mat på Bea på vägen hem. Det blev mest lite julsaker: glögg, pepparkaksdeg och saffran. Och så unnade jag mig själv lite frukt + att jag köpte kaffe om nån vill hälsa på mig… =)

Sprang på en gammal bekant som jag spelat i ensamble med. Det kände lite konstigt och så blev det lite krystat. Tur att jag skyndade mig hem då…
Aja, jag skaffade mig iaf ett Ica-kort.

När jag stod där på Bea så ringde mobilen. Han sa inte vad han hette, men sen hörde jag på rösten vem det var. Hade bjudit in honom + hans kollegor till den 8:e. Men han kunde inte komma.
Han gör mig konfunderad – han är så nära och verkar vilja vara det. Det gör mig misstänksam att han är så nära. Men så vet jag ju också att han har fru och en nyfödd dotter. Så det måste vara hans sätt att vara. Eller så har han totalt missuppfattat min roll i allt och försöker skapa en bra relation, som jag inte kommer kunna upprätthålla, eftersom jag försvinner om en vecka.

Appropå den 8:e så har jag frågat folk på praktiken, skickade ett mail. Men hittills kommer bara min arbetsgrupp. Så vi blir väldigt få. Men det är nog roligast så, så vi kan prata precis som vi vill om allt =)

Nu sitter jag iaf här med massivt ont i fötterna efter att ha stått framför spisen så länge…

Tillfällets låt: Justin Timberlake – My love

Inga kommentarer: