måndag, november 27, 2006

Invigt

Ja, nu har jag invigt en hel massa saker i köket, bland annat stekpannan, måttsatsen och en kina-pinne =)

Imorse var det riktigt jävligt att vara nyinflyttad… Det var så ensamt… och mörkt… och kallt…
Så jag kröp in och gömde mig under täcket ett tag till…
Sen fick jag erfara en av de största vinsterna med att bo själv – man får ha både badrummet och köket för sig själv, så man kan göra saker extra fort! + att man kan kuta runt utan kläder precis som man vill… ;-P
Har iaf kommit fram till en väldigt positiv sak: Badrumslampan blir ljusare efter ett tag, så det är inte så hemskt mörkt där inne. =)
Och mitt nya duschdraperi är jättefint där inne!

Men imorse var det jävligt, som sagt… Fast sen under dagen så längtade jag ändå hem, för att få bara vara hemma och göra mest ingenting. Det har jag inte fått mycket av. Jag tror att jag behöver bo in mig lite. Skapa lite hemmamönster, -rörelser, -rutiner…
Ändå har jag inte kunnat undgå att aktivera mig…
- På vägen hem rensade jag ur sms i mobilen och bokade in mig på jobb.
- Väl i Högdalen gick jag på Vivo för att handla mjölk till middagen och kanske nåt annat spännande.
- På promenaden hem ringde jag min kära kusin som bor i närområdet.
- Hemma packade jag upp och la undan, skalade en morot mot den värsta hungern och stekte två portioner pannkaka, samtidigt som jag vattnade blommorna och diskade upp lite gammal disk.
- Sen passade jag på att spilla lite blåbärssylt på duken, så jag fick panik-blötlägga den.
- Och så slutligen passade jag på att göra ytterligare en oljestrykning på min kökspall, samtidigt som jag ringde både Henke och Jessika (jag hann visst med att frisera en blomma också).
Ja, jävlar, vad effektiv jag är!
Så nu sitter jag här och funderar på när jag ska lösa problemet med mina osorterade cd-skivor och hur jag ska strukturera medieinnehållet i den andra hyllan.
Jag skulle kunna göra en meterlång lista på saker som jag borde göra…
Men just nu ska jag nog göra mig i ordning… Det är en dag imorgon också =)

Tillfällets låt: Melody club – Destiny calling

Inga kommentarer: