söndag, november 12, 2006

Sjukhelg

Har känt mig som lite av en krympling i helgen. Som tur var fick jga skjuts av min bror till Farsta, så jag skulle kunna hälsa på mamma. Visst, jag hade nog klarat att ta bussen och gå, men det hade tagit emot. Och antagligen hade jag väntat tills sista minuten på söndagen innan jag gick, istället för att komma och sova över.
På vägen plockade vi upp brorsans bästis. De skulle laga datorn, istället kortslöt dom den totalt. Men det va iaf kul att han kom, han e skön!
Sen fick jag köpa mera garn, så nu kanske det blir en halsfduk av det hela. Lite dyr kanske, men förhoppningsvis fin =) Går det ägr bra så köper jag nog lite billigare garn och gör en till. Iaf så fick brorsan panik på att jag blivit så "gammal". För då betyder det ju att han är nästan lika gammal...
Haha! Så kan det gå när man jobbar med människor. Så utvecklande att man åldras i förtid. =P

Plötsligt gick strömmen i lägenheten. Ett hem är ändå ganska utsatt. För plötsligt satt vi där allihopa och stirrade in i ljuslågan på bordet - den enda ljuskällan inom ett par hundra meter. Så det var bara till att tända massa mer ljus.
Som tur var roade vi oss med kortspel istället för att vara tekninskt beroende kring en tv eller liknande. Tyvärr hade jag ju tänkt att baka kolakakor, men det kan man ju glömma när halva Farstas elnät är helt dött...
Kanske var det elen som gjorde det, eller så var det enorm skicklighet - jag vann iaf nästan varje spel! (så kallad tur...) Men det var ganska kul att se J:s frustration över de ständiga förlusterna, och dessutom reta honom för det! - Ja, jag är ond ibland...

Nästa dag var det födelsedag. På grund av en hostnatt orkade jag dock inte gå upp och närvara vid den traditionella födelsedagsväckningen med frukost på sängen. Jag passade istället på att försöka sova och kurera mig lite extra =)
Men ganska snart blev jag medsläpad ner till centrum, för att hitat presenter åt O. Det blev en massa fina saker. Och så ett par vantar åt mig =)

Nej, nu orkar jag itne längre. Missbedömde visst mättnaden jag fick på tårtan, så nu mår jag riktigt illa i brist på mat... Hm... Bäst att försöka somna innan det blir värre. Kan ju iaf se fram emot en natt full av hostningar. Har drogat mig själv med lite gammal hostmedicin som mest bestod av bottensats. Får se hur pass verksam den var...

God natt!

Tillfällets låt: Lars Winnerbäck - Elegi

Inga kommentarer: