fredag, april 20, 2007

Det här är ju kul!

Haha!
Jag kanske borde börja blogga mer politiskt. I vilket fall så drar det till sig en massa puckade, men samtidigt väldigt roande, kommentarer.

Några klargöranden bara:
- Det är ok att tycka olika. Men åsikter som kränker andra människors rättigheter skrämmer mig.
- Att det finns lagstiftning kring olika aspekter har flera olika anledningar: abort-lagar kan härledas till alla människors frihet, förbud mot narkotika och prostitution kan härledas till risk för att skada andra människor och dessutom risk för smittospridning, samt att det blir en belastning för samhället, som kan undvikas utan att inskränka på individers rätt till grundläggande frihet.
- Jag har aldrig seriöst kallat mig själv för feminist och jag är definitivt inte flumvänster. Men det roar mig oerhört att se hur andra uppfattar brottstycken av mina resonemang när jag är arg.
- Ja, Geneve-konventionen definierar flyktingar, men inte sverigedemokrater - då blir det godtyckligt.
Tänk så många besserwissers det finns på nätet ;-P
Men vad som roar mig än mer är att ingen har kunnat ge mig ett bra motargument. Att påstå att det Jimmie Åkesson uttrycker är sanning är helt klart oreflekterad idioti - inte för honom såklart, för man äger ju alltid sin egen sanning. Men han håller ingen rak linje, utan följer populismens nycker. Vem följer han imorgon?

Det här är ju roligt! Undrar om vännen B utsätts för lika många ärekränkningar på sin blogg. (Sånt kan man bli åtalad för =P)

Idag har jag tillbringat 6 timmar på mitt underbara arbete, med en liten underbar resurs, som i förlängningen av ett SD vid makten skulle ha institutionaliserats (eller något ännu värre) för länge sen. Och det skrämmer mig! Jag är ingen expert, men jag råkar veta att bara den här lilla individen bidrar till både arbetstillfällen och positiv energi för minst 40 personer.

Jag kan dock se en positiv aspekt av att stärka gränserna mot andra länderna: det gynnar miljön, eftersom allt fler varor måste närproduceras =P

Tillfällets låt: Isn´t she lovely
"Isn´t she wonderful..."
*hihi*

Inga kommentarer: