torsdag, april 19, 2007

Vad f-n vill han?

Fick ett helt sjukt samtal idag...
- Heeeej, Angelica...!
Inte ett ord om vem det är... Men dte är en mjuk mansröst. Jag vet iofs vem det är, för han har ringt förut. Och än en gång förutsätter han att jag ska veta vem, det är och dessutom uppskatta det.
Det är en man som jag jobbade en del med på praktiken, han jobbade på två av de fritidsagårdar som vi samarbetade med.
Förra gången han ringde lovade jag att höra av mig och komma förbi nån dag, när jag får tid. Men jag har ju aldrig tid, och jag har heller inte så stor lust att åka dit bara för att träffa honom.

Han tyckte att jag skulle komam förbi, men jag skulle ju jobba. Så då sa han att han kunde komma förbi med en pizza efter att han hade slutat. Då blev jag tvungen att avvisa det hela, eftersom jag har ett seminarium imorgon och jag har verkligen ingen lust att släppa in honom hos mig så sent på kvällen.

Jag uppfattar honom som lite för intim. Han verkar tro att vi har nån sorts nära relation. Men det känns som om han stöter på mig.
Dessutom har han en liten bebis hemma med sin sambo. Så jag frågade honom hur det var med henne. Men fick ingen som helst förändring i hans försök till kontakt.

Jag fattar verkligen inte vad han vill!
Men jag vet att jag inte kommer att ringa upp honom, trots att jag lovade det, än en gång...
Jag blir bara så förvirrad av nån som försöker komma nära utan att vi egentligen har nån ursäkt för att ses och dessutom har en bebis... *suck*

Tillfällets låt: Laura - Release me

Inga kommentarer: