torsdag, april 19, 2007

Hur jävla dum får man bli?

Debatten mellan Mona Sahlin och Jimmie Åkesson var som ett skämt...
Han avbröt ständigt, men blev upprörd när hon gjorde detsamma.
Sluta mesa, Mona! (Och här vaknar ultra-feministen i mig så vill påstå att det är ett könsstereotypt samtalsmönster *arrgh*)

Ok, jag håller inte med om allt som sossarna säger, men jag är definitivt emot Sverigedemokraterna...

Att skylla samhällsproblem på invandring känns orimligt. Samhällsproblem har alltid funnits och är, enligt vissa, en ofrånkomlig del av samhället, beroende på hur man ser det.
Vad är egentligen en "riktig flykting", som Jimmie Åkesson kallar det. Antingen är man flykting eller så är man inte.

Men något som verkligen väcker ultra-feministen, som får behåringen under armarna att växa ut och som eliminerar alla mina behåar och kastar sminket *ugh*, är när han tar upp frågan om abort. Något som för mig är en fråga om att ha rätt till sin egen kropp eller att låta staten äga oss.
Att gränsen ligger där den gör idag är ju främst en medicinsk fråga, att en abort gör allt mer inverkan och att det finns möjlighet att "rädda" foster som föds för tidigt.

Usch, nu blev jag politisk i min personliga blogg. Men det här gjorde mig så hemskt upprörd!
Och det värsta är att han verkar tro på det själv... Hur många som tittar på det kommer då inte att tro på honom..? För han gjorde ett klart kraftfullare intryck än mes-Mona.
- Vem skulle du rösta på?

Jo, det här är min personliga blogg om känslor. Och det här väcker helt klart starka känslor i mig. Så pass starka att jag för en stund stängde av tv´n..!
Det är också min personliga åsikt och förhoppning att tjejer och kvinnor över hela världen ska få allt större frihet, inte minst ifråga om att själv få ta beslut om sitt eget liv, som t.ex. abort.
Och vad skapar vi egentligen för integrationstänkande genom att peka ut vissa grupper (utan som inte definieras som en grupp genom ett problem) i samhället som ett problem och en belastning?! Ska vi då tvångsförflytta alla arbetslösa, funktionshindrade, gamla och, inte minst, invandrare? - För här kan dom ju tydligen inte bo. Hur var det nu? Läget måste stabiliseras innan fler kan tas in. Det måste ju betyda att alla som passerar gränsen till när ett problem blir ett problem måste ut!

Nej, nu får det räcka... Han ska inte få förstöra min nattsömn.
Men det skrämmer mig att de idéer han lägger fram får allt fler anhängare...

Sov gott, ni som kan!
(Det var en riktigt vidrig god natt-saga det här...)

Tillfällets låt: Lars Winnerbäck - Den välupplyste mannen

6 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vad är egentligen en "riktig flykting"?

Det är Genève-konventionen som definierar vem som är flykting eller inte. Och merparten av alla som söker asyl i Sverige saknar flyktingstatus.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.