lördag, maj 20, 2006

Bröllop!!

Och så börjar en av de viktigaste dagarna i livet...
Nja, kanske inte så dramatiskt. Men jag vet att han sitter och är iaf lite nervös inför att inte lyckas säga ja i kyrkan.
Så jag får väl göra vad jag kan för att få dagen att bli bra.

Men just nu sitter jag bara och hänger upp mig på att jag har stavat fel på skivorna till festen... *suck* - En man maniker, så e man...

Dagen ser ut som följer:
- Frukost
- Kasta in grabbarna i bilen
- Åka till bygdegården
- Fixa förrätt och ställa iordning det sista
- Åka hem
- Fixa till sig
- Kasta in grabbarna i bilen igen
- Åka till kyrkan
- Soundcheck i kyrkan
- Gästerna anländer
- Vigsel (under vilken jag läser en dikt)
- Åka till bygdegården
- Ev. skjutsa folk från kyrkan till bygdegården
- Fixa bål och bubbel i bygdegården
- Gästerna snländer till festen
- Mingel
- Servering
- Middag
- Hålla tal, sjunga och busa lite
- Sätta igång musiken
- Bröllopsvals
- Mera och fri dans
- Städning

Ja, så ser det ut. Han har upprepade gånger sagt att det vore så bra om det var grovstädat redan kvällen innan.
Får se hut det går. Jag är ju fortfarande sliten och outsövd...

Men det här ska bli såå kul! *skål*

Tillfällets låt: Andreas Johnson - Drop in the ocean

Inga kommentarer: