fredag, maj 05, 2006

Sommar?

- Ja, det tror iaf jag! =)

Dagen till ära har jag ätit frukost ute i solen på min altan!
Jag har dessutom tagit en mindre promenad på Söder, ätandes årets första glass! =)
Idag har jag även invigt mina nya shorts - de var perfekta!
Pappa meddelade på eftermiddagen att det var nästa 40 grader i solen. Härligt!

Mera, mera, mera sommar!!
Mera värme, mera ljus!
För då behövs nästan inte allt det andra...
- Som närhet...

Idag var jag visst lite sorglig oxå. Jag ringde... Ja, jag har ju inte fått nåt svar än. Och nu har det gått två dagar sen jag frågade...
Signalerna gick. Och efter fyra stycken klickade telefonsvararen igång. Jag skulle just lägga på när jag plötsligt bara inte kan. Jag bara måste lyssna på rösten som pratar - det är ju han...
- Så jag har sjunkit så lågt att jag ringer och lyssnar på hans telefonsvarare... Iofs var det ju inte syftet med samtalet, men det kändes som nåt jag skulle vilja göra igen. (Den där rösten...)

Nej, usch, vad hemsk jag e! Inte elak, utan sorglig...
Men det kanske inte är så konstigt, när man instinktivt känner i hela kroppen att ja, honom ska jag ha!
Fast det är ju inte så enkelt. Han måste ju känna likadant, och det verkar han ju uppenbarligen inte göra...
(Det är nu paranoian talar. Och hon föreslår att jag försöker ringa med dolt nummer lite senare, för att testa om det bara är mig han inte vill prata med...)

Nej, inte så...

Idag var det sol iaf!
Det är sånt man blir trött av... Utsätta huvudet för alltför mycket ljus och värme.
Så nu e jag alldeles för trött för att fortsätta mitt maniska pluggande.

Skönt ändå, för nu kan jag fokusera på morgondagen - möhippa! =) *schh* ;-P
Det är nästan så att jag skulle vilja gifta mig bara för att få en möhippa...

Nej, nu ska jag nog vila bort lite av värmen i huvudet - hoppas att det svalnar av snabbt så jag kan läsa lite mer...

Tillfällets låt: James Blunt - You´re Beautiful (i solen med en glass i Bofills båge...)

Inga kommentarer: