fredag, maj 26, 2006

Ensamångest...

Vad gör man när det mesta känns fel..?
När man går runt och ständigt hittar nya fel... När allting man gör inte blir som det är tänkt att vara...
När dom små bitarna av glädje mals sönder till grus som skaver under fotsulorna...

1. Gör något så du tänker på något annat.
2. Ring en vän.
3. Fortsätt mala runt i eländet...

Jag har gjort alla tre.
I vissa situationer är 1 & 2 inte tillräckliga.
Och ibland vill man inte besvära vännerna med allt det där jobbiga...

Jag känner mig väldigt isolerad just nu...
Det är så tomt överallt, och ingen att prata med. - Inte för att jag brukar prata med folk när dom e hemma, utan mest känslan av att kunna när man vill.

Jag trodde det här skulle bli skönt och kul. Men jag orkar inte njuta av det... Det är så mycket annat - stressen har kommit ikapp mig... Och det enda jag kan göra är ingenting; övermannas och somna in... Vakna upp med ångest, bara för att inte kunna göra annat än att sova...

Tror att jag inser nu att jag inte riktigt bor här, det är inte riktigt mitt...
Jag vandrar runt, runt... Somnar och rummet snurrar runt, runt...

Nej, imorgon måste bli en bra dag!
Då får jag träffa nån som faktiskt är intresserad av mig. Och sen kommer vännerna - de bästaste som finns!! =)
Kraaam!

Tillfällets låt: Damien Rice - Lonelily

Inga kommentarer: