söndag, maj 07, 2006

Instinkter

Kramar grässtråna med mina bara tår...
- Så skönt!
Känslan och doften av gräs gör mig så glad och lugn.

Jag stavar på, innesluten i min egen livsbubbla av musik, puls och en för mig ohörbar andning. Solen ligger på och får nästan tårna att koka i skorna. Och från huden utsöndras med svetten doften av den nyss påsprayade solkrämen. Händerna känns torra och nästan saltiga.
- Allt påminner mig om sommarens semester i Kroatien: Den nästa outhärdliga hettan, doften av solkräm (samma f.ö.) och varm hud, och så torr hud, av luften och havets sälta...
Väl nere vid vattnet kände jag verkligen för att hoppa i. Men det har ju inte hunnit bli varmt än. Och uppe vid huset, efter en kamp mot kondisen: vägrade sakta ner i sista backen, ville kroppen bara ner i en sval pool eller en sval dusch. Och efter duschen kändes det konstigt att inte smörja mig full med en massa after sun...

Alla mina instinkter säger mig att det är sommar! =)
Men jag får nog vänta lite till... Fortfarande sitter vissa hämningar i - jag va påklädd, fast jag egentligen borde ja tränat utan tröja p.g.a. hettan - iaf nånting. =P

Tillfällets låt: Toploader - Dancing in the moonlight

Inga kommentarer: