tisdag, januari 16, 2007

Aldrig mera ICA!!

Jag är ganska road av att var en reklammottagare och bara handla sånt som det är rea på. Och hittills har det gått bra…
Men så var det den lokala Ica!!
Hur kan man, till att börja med, konstant gå vilse på 20 kvadratmeter?
Ok, det är effektivt och väldigt finurligt planerat att få in allt på pytteliten yta med massa hyllor och gångar. Men det är inte lika finurligt att inte ens ha veckans kortvaror eller att gömma dem!
Jag skulle handla veckans kortvara: Kryddmix, Milda fraiche, fullkornspasta och bananer…
Så jag sprang 5 varv och letade efter kryddmix och fullkornspasta. Till slut hittade jag pasta, och insåg att de inte hade någon uppackad fullkornspasta. Vara #1 fanns inte!
Fann bananerna till slut och hittade ett par som inte var sunkiga som de jag redan har hemma! Woohoo, vara #2 fanns!
Milda fraiche ingick inte i lilla butikens sortiment… Vara #3 fanns inte!
Kryddmixen var försvunnen, så jag letade efter nån att fråga. Den enda som var ute i butiken var en kille som växlade mellan att gömma sig på lagret och att råstöta på en kvinnlig kund. Så honom ville jag inte fråga, för han var ju så upptagen.
Jag gav upp och gick till kassan. Suckade och smällde lite extra med varorna på bandet. ”Var det bra så?” frågar kassörskan.
- Nej, det var det inte. Jag vill veta var ni har gött kryddmixen.
- Vilken kryddmix? Vänta, jag kan ringa och fråga.
Här dyker den flirtiga lagerkillen upp… Han informerar om att kryddmixen finns mellan frysdiskarna.
- Åh, så logiskt. Då letar jag upp den nästa gång. Hejdå!

Varför ha erbjudanden om man inte har dem i butiken eller om personalen inte vet om att de är erbjudanden eller var de finns? Men mest stör jag mig nog på killen som inte gick att fårga om nåt, förrän jag redan frågat nån som inte visste. Men ändå var det en stor lyx att ens se personal ute i butiken och inte i kassan… *suck*

Jag måste sluta handla i butiker som jag inte hittar i. Det är för tidsödande och för jobbigt att bli irriterad över…
Och man blir inte så mycket gladare över ett Internet som inte funkar som det ska… *blääh*

Tillfällets låt: Nirvana - Nevermind

Inga kommentarer: