lördag, januari 27, 2007

Fest! *?*

Igår var det insparksfest på skolan. Så kul! men jobbigt... Jag skulle ju inte stanna så länge, men blev kvar till halv 3. Och sen fick jag tampas med ett par flummiga men villiga DJ´s i ytterligare nån halvtimme...

Det var så skönt att få en massa bra musik och röra sig! Och så alla roliga och trevliga människor! =)
Och alla "små" ettor var ju så söta i hur deras vilsenhet minskade vartefter fyllehalten ökade. =P
Människor är ju så spännande att titta på, iaktta- ;-P

En av människorna kände jag igen - han hade dock aldrig sett mig förut. Synd för honom... Iaf trpr ajg ahn tänkte det, för han var lite på, fast ganska diskret... =)
Får nog hoppa på honom nån gång i korridoren istället. ;-)

Och så har man nog skaffat sig en ny liten vän. Sött underbar såklart! Han vinkade hejdå, men sen skyndade han sig fram och sa hejdå med en kram istället. Kul!
Och sen råkar han ju vara bekant med den suveräna P - mysigt!

Det blev massor att göra. Och jag är ganska nöjd med att jag såg till att ha roligt också, och inte bara slita häcken av mig.
Sen kom jag äntligen iväg hemåt. Och åt samma håll gick våra kära indie-DJ´s. Flummigare och mer samkörda grabbar får man nog leta efter. Och hela tiden anspelningar på att följa med hem. *hehe*
Men jag kunde ju inte bestämma mig för vem - så då insåg jag att ingen av dem var särskilt intressant. Så de fick mer än gärna hoppa av och dra vidare. Bara jag fick komma hem och sooova..!

Idag vaknade jag till något av det vackraste... Blå himmel som mattas ut av snörök från taken... Dagens första leende.
Sen vände jag mig om och sov vidare - jag kom ju inte i säng förrän typ 4. *gäsp*
Och idag skulle det ju vara jobb.

Aj! En av de övermåttligt fulla Dj´sarna hade vänligheten att i slutet av kvällen vrida om min axel. Det var tur att jag inte var så full, för då hade han fått en handkant i skrevet. Men den där axeln kändes av även på morgonen... *suck*
Vissa människor förstår inte riktigt det där med smärta. Jag tål det inte! Har man ont jämt, så funkar det inte när man får mer ont, så slutar det att fungera...
Så jag sände allt mitt hopp till en overksam värksalva och rullade ur sängen.

Jag är så förtjust i min säng! Nästan allting görs här! Bekvämt värre...
Och nu när mitt köksbord är "ur funktion" så måste ju frukosten intagas i sängen, elle riaf på sängkanten. (Det är iaf mysigare än att sitta i soffan - eller så orkar jag bara inte vrida tillbaka tv´n...)

Hm, nu har jag nog skrivit av mig klart.
i vilket fall så blir det nog inte så mycket tid över... För B kommer imorn, och innan dess vill jag nog ha städat iaf liiite...
Och nu har jag lyckats planera in kvällen också. Så det blir ingen tid över alls imorn. Häärligt! Precis som mina helger brukar vara - sällan luckor med ingenting...
Måste nog börja städa och röja lite redan nu..! Ojoj!

Tillfällets låt: Manic Streeet Preachers - If you tolerate this then your children will be next

Inga kommentarer: