torsdag, januari 25, 2007

KAOS!!!

Ja, så är det, tyvärr...
Jag har haft lite fullt upp, så jag har försummat bloggen ett tag...

Skolan
Som vanligt. ja, det är alltid alla dessa måsten som ska hinnas med. Men det börjar kännas hanterbart. För jag har ju hela helgen på mig *not*

Nej, det är inte skolan som är värst. Det är hemmet...
I tisdags var jag hemma och pluggade, så jag passade på att utnyttja telefonen på kontorstid, som jag annars aldrig hinner med. Jag ringde till målaren som är ansvarig för mina nya tapeter. Tyvärr, visste han ingenting om nån beställnign från mig. Så jag fick förklara att den gjordes i början av december. Då blev det fart på honom!
- När är du hemma?
- Ja, jag är hemma på torsdag.
- Ok, då har du en målare hemma hos dig klockan 8 på torsdag.
Ojoj! Då fick jag bråttom! Hur skulle jag hinna flytta ut, utrymma mitt liv på två dagar, då jag dessutom var tvungen att plugga och sjunga. Ajaj!
Som tur var fick jag hjälp att flytta möblerna - superbra med en bonuspappa
I vilket fall... Allting var utflyttat eller inskjutet i mitten av rummet. - Jag sov i sängen mitt i rummet, jätterädd för att ramla ner, för jag rör mig så jävla mycket!
8.00 har jag packat ihop grejer för att sova hos mamma som närmaste dagarna och ska precis börja göra frukost. Då ringer det på dörren.
Informationen jag får är att tapeterna jag valt inte tillverkas längre. Så jag kan inte få dom idag. Men han kan beställa och om vi har tur så kommer dom om en vecka.
En vecka! Jag är ju redo nu! Ska jag bo i det här kaoset i en vecka?!

Jag är en väldigt hemkär person. Jag behöver mitt utrymme, som jag känner för och där jag kan bara vara. Jag kan inte leva i ett rum med alla möblerna i mitten och hela köket fullt av mindre möbler och böcker... Fan, jag ska ju leva i det här dygnet runt, jag pluggar ju hemma. Hur ska man kunna fokusera när allting bara är rörigt och kalt..?

Den nästan pensionerade målaren såg min förtvinlan och tyckte lite synd om mig. Så han hjälpte mig att flytta tillbaka de stora möblerna innan han gick. Jag flyttade in de små möblerna och stoppade in ett par pryttlar som får mig att må bra, alltså stereon och min skål med stenar. =) Så nu bor jag här igen, men jag går helst inte in i köket...

Nästa vecka blir det iaf dags att bryta upp igen - packa väskan och bosätta mig hos mamma. Men till dess tar jag inte emot besök och vill helst inte vara hemma.

I vilket fall kände jag mig ganska ledsen imorse. Så nu på kvällen kom min kära bonuspappa direkt efter jobbet och mamma dök in med vovven och nyhandlad mat. Sen lagade dom mat åt oss alla och höll mig sällskap i kaoset. Och mamma hade med sig en söt kokbok så att jag skulle bli gladare.
Det är så skönt att inte bo hemma, för jag blir så mycket gladare när familjen kommer då. =)

Tillfällets låt: Lifehouse - You and me

Inga kommentarer: