lördag, januari 06, 2007

Jobb - Skola

Ja, så är det ju. Jobbet kontra skolan. För det känns som om man inte riktigt hinner med båda. Och hur ska man då få plats för att hinna med sig själv..?
*suck*
Jag jobbade både torsdag kväll och fredag dag... Torsdagskvällen blev ganska splittrad och jag är ju alldeles för bedrövligt dålig på Tecken för att kunna göra ett bra jobb. Jag tar över för mycket också, eller så är jag bara inte tillräckligt rolig att vara med... *hm*

Igår blev det ganska katastrofartat. Men så blir det ju när man inte har jobbat på evigheters evigheter och dessutom går och känner sig osäker och på helspänn hela tiden. För när som helst kan det ju smälla - och då ska man ha varit där och förutsett det, så man kan komma undan.
Igår bestämde jag mig också för att försöka ta en fight - inte bara ge mig för att det är mcket enklare, utan att säga ifrån om sånt som andra faktiskt sätter ner foten om. Och det resulterade bara i att hon körde över och gjorde mig illa... Jag är nu helt öm i ena överarmen. Shit!
Min sorti blev lite hastig också, så jag glömde nog en hel massa saker osm jag borde ha informerat min avbytare om, eller ännu hellre sett till att göra själv innan jag gick. Men tiden räcker ju bara inte till... Visst har man tid då och då, men aldrig när man väl skulle behöva den. För jag kan ju inte skriva rapport innan passet är slut. Och alla kriser inträffar ju alltid när man han som minst tid. Hon kanske känner det på sig, att man är stressad och inte har tid att ta fight. Nej, nu var jag nog lite elak. Men jag är bara mest trött...

Och så var det skolan. Jag lyckades aldrig få något gjort i torsdags när jag skulle ha gjort som mest. Jag hade hantverkare hemma. Och sen kunde jag inte tänka, så jag åkte till jobbet istället. Fick betalt för att inte kunna tänka!
Men i vilket fall så vet jag verkligen inte hur jag ska få till den där inspirationen som jag så väl behöver... *?*
Och ständigt försummar jag någon genom att jag behöver så mycket tid. För alla förstår inte att det ibland krävs en dags ingenting, för att tankarna ska lägga sig och man kan börja bli lite konstruktiv...
Som nu... Men just nu har jag desto mer att bearbeta. *suck*

Så just nu skulle jobbet lätt segra, men jag behövs inte där för tillfället. Just nu är det bara jag som behlver mig själv, som alltid... Jag får aldrig den tid jag behöver.
Inte ens nu, för egentligen borde jag plugga... Ska sätta igång nån gång snart förhoppningsvis...

Tillfällets låt: Pink - Just like a pill

Inga kommentarer: