lördag, januari 06, 2007

Desperat?

Ja, hur desperat är man egentligen?
Eller som kusin M skulle ha uttryckt det: "Hur jävla singel är du egentligen?!"

I torsdags hade jag hantverkare hemma. Han skulle täta mina fönster.
Och gjorde det, mycket grundligt.
Under tiden passade jag på att bjuda på kaffe. Och under en paus började vi prata och bli ganska djupa. Det visade sig att han egentligen var lärare, specialpedagog och nu tätade förnster för att få en paus och komam fram till vad han ville göra i livet. Han trodde att han ville bli terapeut. Så han var jätteintresserad av mina studier och mitt jobb!
Han var helskön!

Så hade han bara varit några år yngre (typ 10) så hade jag nog inte släppt ut honom...
Hur jävla singel är jag inte..?!

Men hallå, hur desperat får man bli?! Stöta på hantverkarna!! Shit!
Har varit singel i 1,5 år nu. Det är ganska långt, iaf för att vara jag. Men ändå känner jag mig nöjd med att vara själv.
(Förutom när det dyker upp en hantverkare med intresse för människor..!)

((Och så råkade han ju vara rödhårig...))

Ojoj!!

Tillfällets låt: Lifehouse - Take me away

Inga kommentarer: