tisdag, januari 16, 2007

Miljöterapi

Jo, det är där jag har fastnat...
Mitt i min hemtenta, fylld av blaj, finns det en fråga om vad miljöterapi innebär. Men herregud! Jag vet inte! Efter fem veckor är jag fortfarande bara förvirrad. För det kan ju var vad-som-helst, eller ingenting! Ok, inte så extremt. Och ok, jag är inte fullt å vilsen. Men jag är ändå vilsen - i litteraturen... För jag känner mig inte tillräckligt motiverad att leta upp de där fraserna som besvarar min fråga...
Är jag lat?
Ja, kanske det...
Kanske är det för att min nuvarande miljö inte är tillräckligt miljöterapeutisk. Hur ska det här kunna förbereda mig på att möta verkligheten? Och det är ju inte heller särskilt strukturerat. Särskilt som jag aldrig finner vad jag letar efter... Typiskt!

Hm, det är ju iofs en miljö som inbjuder till att vara delaktig i sin egen behandling, och andras. + att jag får vara med i alla ömsesidiga beslutsprocesser. Fast dom är inte särskilt ömsesidiga, för dammråttorna kan ju inte prata.

Nej, nu ska jag gå och vara lite mer "delaktig i min egen behandling", och laga en tidig middag. För ikväll blir det skönsång och lite krax! =)
(om jag fortfarande är välkommen...)
Jag tror ändå att jag kanske blir lite förberedd på verkligheten, för det ska vara nyttigt att kunna laga mat, och idag ska jag genomföra ännu ett experiment på matfronten. Får hoppas det blir gott bara, för annars måste jag tvinga i mig storkoksäckel ett par dagar...

Miljöterapi var det!
- Questions can wait, food can´t...

Tillfällets låt: Fools garden - Lemon tree

Inga kommentarer: