fredag, augusti 25, 2006

Inte lätt med rätt

Följande är under bearbetning:

"Det började nånstans här…

Jag vet inte
jag vet inte
– JAG VET INTE!!

Inte längre så s – s – säker

Det är inte lätt att hitta rätt
Du ger mig ständigt nya hinder
Att forcera, modulera,
hantera

Hantera dig, ditt och datt
Hantera, hantverka - bygga
Låt oss bygga
Nytt, nytt nytt!
För allting bara r-a-s-a-r här…

Bygga bort allt som är fult, allt som gör ont
Bygga bort allt du gjort.
Det här blir stort
Vilsestort…

Det är inte lätt att hitta rätt
Du ger mig ständigt nya frågor
Att besvara, bevara, bedraga

Bedraga dig, ditt och datt
Bedraga, beklaga - sörja
Låt oss sörja
Över allt, allt, allt!
För det gick ssså f-e-l här…

Sörja över allt det som är fult, allt som gör ont
Sörja över allt du gjort
Det här blir stort
Vilsestort - vilseont…

Det är inte lätt att hitta rätt

Jag vet inte
Jag vet inte
Jag vet inte…

Inte längre så sssssssssäker…

För det är inte lätt att hitta rätt…"


Ja, så kan det låta, iaf för min del... Fast det vet jag ju inte än, för jag har inte provat...
Och det vore inte helt fel med en kommentar...

God natt!

Tillfällets låt: Patrick El-Hag - Sent på jorden

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan va grym du är!
Varför ska jag besöka poesibingo när jag har dig sötnos?
Puss!