måndag, augusti 14, 2006

Sommaren drar vidare

-Snart nu...

Nu är det då dags att infinna sig i vardagsrollen - växa upp.

Inta den mognadsgrad som kommer att förväntas av mig.
Sluta kuta runt - dansa runt, runt, runt, tills världen snurrar och bara släppa taget för en stund.
- Vem ska fånga mig nu..?

Tiden går.
Livet bara flyter på.
Men flyter är inte detsamma som flyt...
Och inget är förutan friktion, inte ens det som flyter - livet gör ont...

Tiden går...
Sommaren är snart över...
Kvarstår kylan och mörkret.
- Tur att jag har filtar och dunisar.
Och man kan ju alltid hoppas på lite värmande sällskap... - Vi får se...

Imorgon: Middag + film hos Clas - vem nu han e...
Onsdag: Kanske Matias (och allt vad det innebär). Kolla lägenhet men Henke på kvällen iaf

Tillfällets låt: Lars Winnerbäck - Min älskling har ett hjärta av snö

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir nu! Du sa ju förut att du inte vill bo tillsammans med mig men imorgon ska vi åka och titta på den där lägenheten tillsammans, jag är så förväntansfull. Det kommer att bli sååå bra! Vill du gifta dig med mig? ;) *kram*

Angie sa...

Henke, man ska inte ställa frågor som man egentligen inte vill ha ett svar på... ;-P