torsdag, augusti 17, 2006

Vänta

Mitt jobb går delvis ut på att få andra att klara av väntan.
Det gäller att fylla den med så mycket andra saker att personen distraheras och glömmer bort att den faktiskt väntar. på så sätt blir det kul att vänta. Även om man är en mycket otålig och ivrig människa.


Tänk om jag kunde lära mig själv att vara lika bra på att vänta.
Slippa känna den där uppgivenheten...

För nu väntar jag.
Måste ha kollat på mobilen säkert 20 gånger under kvällen.
Men det händer ingenting. Det är som att lyfta på locket och blänga på pastavattnet - det kokar ju ändå inte.

Så jag får nog vänta lite till.
För om man gör något annat är att vänta, så händer ju alltid det man egentligen vill ska hända. Men det är ju inte direkt nån katastrof om det inte händer. Jag kan skylla det på att jag va oklar. Jag kan också skylla det på att jag inte va tillräckligt intressant - vilket jag kan släta över med att det va ju inte han heller *haha*
Och maten var nu ändå inte så speciell... ;-P

Nej, nu sk jag leta reda på lite choklad (helst som överdrag till en glass!), för sånt kan behövas ibland...

Tillfällets låt: Lars Winnerbäck - Manus

Inga kommentarer: