onsdag, augusti 30, 2006

- Är du alltid så här positiv?

Jag blev helt ställd... - Är jag?
Det vet väl inte jag.
Jag tycker att jag är expert på att klaga på saker...

Det är väl lättare att vara positiv när man har bra saker omkring sig och när man blir väl behandlad.

Sen tänkte jag till och insåg:
- Det är ju egntligen bara envishet.
Jag ger mig fan på att världen inte får vara allt för jävlig!
Jag tänker inte ge mig utan en fight. Och jag tänker inte låta någon annan göra det heller.
Alltså; pepping för både mig och dig.

Pepp, pepp, pepp, pepp!
Nu börjar min nya dag!
Och jag ska klara det här trots allt det onda överallt...
För det här är min dag och det är min skyldighet att göra den så bra som möjligt. Både för min egen och för andras skull.

Det här är jag: den envisa lilla jäveln som tvingar på dig ljuset.
Men ju bättre man tror man mår, desto längre måste man falla när något går sönder...

Tillfällets låt: The Sounds - Living in America

Inga kommentarer: