tisdag, augusti 01, 2006

Gotland

Det känns verkligen som att vara i ett annat land...
Och så var det väl. Var ju där av ett så särskilt syfte: kusinens bröllop. Och inte vilken kusin som helst, utan min största.
I tankarna kallar jag honom mafioso - han agerar storebror och vill att man ska komma till familjen med sina problem. (Och nu ska han åka på bröllopsresa till Sicilien *!*.)

Jag och min lilla bror anlände till ön på fredag förmiddag. Det var oförskämt varmt där vi drog fram med vår packning genom Visby. Till slut blev vi upplockade, bara för att få vänta en timme med incheckningen. Men vad gör det när man kan få sitta på en strand och betrakta havet så länge..?
Sen ville vi ta en promenad bort till resten av släkten.
- Här nånstans tappade jag helt kontrollen. Tydligen var vi inbjudna till en grillfest, så det var bara att kasta sig in i en bil och åka dit... *hm*
Kvällen spenderades i Visby med en "galen" kusin. Bara "mañana, mañana" och party i honom! Hur gör man för att bli sån liksom?

Lördagen inleddes med det stora förtroendeuppdraget att transportera brudbuketten till bruden. Jag var dock rätt trött... Så det var bara att lägga sig och sova lite till på en gång sen.
När jag väl gjort mig i ordning och kliver ner för trappan står min favorit bland kusinens vänner där. Och han verkar vara lika glad att se mig, som jag är att se honom =)

Härpå följde ett fantastiskt fint bröllop. Vad är det som gör att bröllop alltid är så fina? Framkallar de automatiskt sentimentala känslor eller vad?

Och så var det brudvisning med gotlandsdricku - riktigt läbbigt! Så där stod jag och fick huvudvärk av solljuset. Enda trösten var att jag var så glad ändå. Och så vissheten om att jag skulle få en riktig adrenalinkick senare!

Middag: De hade ansträngt sig nåt enormt! I programmet stod en beskrivning av alla gäster. T.ex. min: "Brudgummens kusin. Har trots unga år hunnit med en svindlande karriär som författare, konsult, croupier och vårdare - samtidigt som hon pluggar! Håller med varm hand ordning på kusinskaran."
Ja, så kan det nog vara. Det öppnar iaf för lite frågor att diskutera kring.
Tyvärr blev jag utan bordsherre. Hur kan man placera en av max 3 singeltjejer i sällskapet utan bordsherre..? Aja, jag behövde ju inte ha tråkigt iaf, för på andra sidan satt hyper-Micke och han pratar ju för minst två. Men är hemskt rolig och snäll =)

Fest! Tänk va... Fick kommentar av min faster dagen efter. Hon tyckte det hade varit fart på mig. Som om det inte är det när det är fest..? ;-P
Helskönt band hade dom fått tag i oxå! + en schysst DJ =) Så jag behövde verkligen inte ha tråkigt. Dock saknades det folk att dansa med när det blev läge för sånt... Men jag fick väl tag i en och annan. Fick mig en vals med kusinen oxå =)

Sista dansen lyckades jag få till med kusinens kompis. Han är fin! Efter dansen fick jag en puss på kinden, liksom nån annan hade överrumplat mig med tidigare under kvällen). Jag talade om för honom att jag tycker han är fin, så då fick jag en på munnen oxå ;-) Ganska stort med tanke på hur omtänksam och försynt han är. Men å andra sidan så va han ju full oxå...
I vilket fall lovade jag att komma och kolla när han sprang midnattsloppet. Tyvärr jobbar jag dagen efter... *suck*
Aja, jag fick iag nånting nytt att le lite åt.

Söndagen skulle spenderas i Visby. Som dock visade sig vara stängt... Liiiten missräkning i planerna. Men sånt händer. Så jag passade på att sova lite i en park när tillfälle gavs. I övrigt bestod dagen mest i att äta - sjukt.
Och så rullade vi på båten . jag sov än en gång.
Sen intog jag min plats. Jag fick vilstolen eftersom jag skulle jobba på måndag eftermiddag. Tyvärr var det inet så lyckat, eftersom jag hade ett litet sågverk bredvid mig. Han gick igenom hela registret från näspip till halsrosslingar... *gäsp* Ändå var jag helt borta när båten anlade Nynäshamn.

Undrar när jag får åka tillbaka...
Nån som vill ta med mig dit kanske..?

Tillfällets låt: Basshunter - Botten Anna (uppskattad på dansgolvet)

Inga kommentarer: