måndag, april 03, 2006

Desperat!

- Va? Nej du, inte jag i alla fall... =P
Jag behöver inte oroa mig. För jag är hopplös. Och är man hopplös kan man komma undan med vilka desperata handlingar som helst.
- Som att säga ja till ett ytligt Internet-psyko.
Men jag behöver ändå inte oroa mig. Jag kan vara helt lugn. Det är bara till att "hålla ut". För det va väl så han sa..? Han sa iaf också att det kommer att bli han och jag till slut...
- Så jag kan ta det lugnt, jag...
Om det nu inte va för att han va väldigt full, att han inte min typ, att jag inte är hans typ och att vi är väldigt olika. Och så bits jag!

Nej, jag är inte desperatl.
- Men när jag ser nån som jag känner passar in i mitt mönster, så kan jag känna att det vore trevligt att ha någon.
- När jag ska sova på kvällen och fryser så jag skakar, skulle det inte va helt fel med en varm kram.
- När jag är så där jobbigt full av hormoner, skulle det inte va helt fel att ha någon som bara håller i en, får mig att stanna kvar på jorden.
- Och när jag ser att någon annan tycker att jag skulle passa i dens mönster, så kan man väl inte bara ignorera det..?

Nej, jag är inte desperat, men jag kan säkert bli. För just nu har jag ångrat mig i singel-frågan. Ja, singlar har roligare, men ibland kan det vara värt att inte alltid ha sådär superkul, och ibland är det kul att inte va själv; att ha nån att dela allt det roliga med.
Så jag agerar som om jag vore smått desperat. Men är man inte det när chansen erbjuds?
- Nu har jag ju iofs inte blivit erbjuden nånting. Men kan jag inte få va lite desperat ändå..?


Tillfällets låt: Takida - Score

1 kommentar:

Angie sa...

Jag blev inte orolig då, men jag insåg att jag har tänkt på det allt mer på sista tiden. Däremot oroar det mig att han är desperat, för jag vill inte bli föremål för någons desperation. Men jag tar inte vemsomhelst, däremot är jag beredd att pröva det mesta... "Desperat" i mitt inlägg innebar mest att erkänna för mig själv att jag kanske längtar mer än jag tror...