lördag, april 01, 2006

Helg-effektivitet

En helg som alla andra:
I alla fall till sin struktur... Under inverkan av tidseffektivitetsmani planerade jag min helg. Sen kan man ju bara gissa hur det gick...
- Mycket att göra, mycket kul, mycket ont.

Det började med fredagen. (Som jag under min nuvarande trötthet kallade måndag - gissa om nån är trött...) Den innehöll 2 timmars dataundervisning, 2 timmars seminarium, 3,5 timmars jobb, 1 timme festpreparering, 5 timmar skolfest + 3 timmars restid. = 16 timmar arbetsrelaterat.
Ganska mycket alltså...

Men bara för att man har mycket att göra betyder det inte att man inte kan ha kul. Jag hade jävligt kul! Framför allt under festtimmarna: dans, dans, dans! *dancin´yeah* (Ojdå, nu har jag visst fått en släng av Benny-layout igen med engelska uttryck.)

Sen kom lördagen. Där jag fortfarande befinner mig.
Dagen inleddes med att bli väckt av brorsans väckarklocka 07.00 - tack! Sen fick nämnda brorsa för sig att knacka på min dörr och säga nåt 07.30. Visst, det var av omtanke, men jag sov efter en fest...
Nästa moment var ännu en väckning 08.30 när mobilen ringde. Och han envisades med att insistera på att han inte visste att det var jag som hade numret han hade ringt. Ändå hade han en hel utläggning av ord till mig. Och mitt bland alla ord kom: "Vad konstig du låter..." - Ja, vad fan tror du, när du ringer och väcker mig?! Och han ville aldrig sluta prata... Han måste ha varit full fortfarande. Men även om han inte visste vem han ringde - varför ringer man till någon alls så tidigt på en lördag? Och en annan fras var: "...du vill inte umgås med mig..." - Va?! Var får man en sån sak ifrån? Jag känenr ju inte ens honom, hur kan han då ha krav på att jag ska umgås med honom i en viss utsträckning - hur kan man alls ha såna krav..? Jag skulle ha lyssnat på Jessika och aldrig ens brytt mig om att säga hej till honom. Men, vem vet, det kanske inte utvecklar sig så som jag befarar...
Dagen fortsatte med jobb, jobb, jobb. Och något av det första som hände var att jag blev ufrågasatt. Vissa kollegor ska bara inte få uttala sig om andras jobb! (Särskilt inte när de vet att man gör ett bättre jobb än de... Och särskilt inte om de är kvinnor, i förhållande till den första omständigheten...) Jag jobbade iaf med ett jävla tempo - bus, skoj, lek, rörelse, slapp: allt! Och hur vet man att man gör ett bra jobb då? Jo, han ber en att hjälpa honom med allt och blir så glad så han studsar när man säger ja! =) Jag älskar mitt jobb...

Ja, det va lördagen. Imorgon är det söndag...
Då väntar åtta timmars jobb. Och sen en släktsammankomst, då jag får öva mig lite på tecken =)

Jag kan bara hoppas på att min effektivitetsmani utvecklas, så jag kan planera in även pluggtider och viloperioder. Men det lär nog aldrig hända...

I vilket fall borde jag sova nu...
God natt!!

Inga kommentarer: