söndag, april 02, 2006

- Nej, ingen snö!

Det lät typ så här: "Kan inte det komma nån brandkille och smälta bort allt..? - Fixa det!"

Så mitt uppdrag var alltså att få bort all snö. - Jag är numera upphöjd till gudomlig status... =P
Ibland är jobbet bara för härligt...
Men jag är inte gudomlig varje dag. Ibland är jag bara bäst eller underbar...

Idag fick jag träffa en trevlig kollega oxå. När jag klev in i allrummet fick jag ett leende och en gest. Men oj, vad jag stirrade! Han hade ju klippt av sig allt hår... Och jävlar var mycket sötare han blev!

Men det kan hända jobbiga saker på jobbet oxå... Idag var det en av föräldrarna som fick spel och hotade en av kollegorna. Ok, det är inte direkt en kollega som jag är så förtjust i, men jag tyckte ganska synd om henne, hon grät ju...
I vilket fall besparade hela incidenten mig ett besök hos föräldrarna. Så vissa hemska saker bidrar till bra saker. Men fan, vilka jävla människor det finns!

Kvällen inleddes med kalas. Och jag fick teckna lite oxå och känna mig lite duktig. Det viktigaste är iaf att försöka - det syns hur glad hon blir när jag försöker. Och sen fick jag frågan om jag faktiskt hade gått en teckenkurs, men det har jag ju inte. Jag är ju bara jag - outbildad, men lättlärd. ;-P

Det går att vara glad fast man är trött och sliten... Som idag, då! =)

Inga kommentarer: